2017. június 22., csütörtök

TEPERTŐS POGÁCSA



Eddig egyszer sütöttem tepertős pogácsát egy másik lisztből,de az nem lett valami jó. Most Nativa Food kenyérlisztet és a kedvenc lisztemet Nutri free mix per pane lisztet használtam hozzá és nagyon finom lett. Egy régi búzás receptemet használtam hozzá,egy pici átalakítás igényelt gluténmentesen.




15 dkg Nativa Food kenyérliszt
20 dkg Nutri free mix per pane liszt
1 tk só
20 g friss Budafoki élesztő
1 tojás
2 dl joghurt
1 mk cukor
20 dkg tepertőkrém (szerintem ez sok volt bele elég a 10-15 dkg is!)-ez sót és borsot már tartalmazott,így azt már nem tettem bele.

Tetejére:
1 tojás

A liszteket elkevertem a sóval. A joghurtot meglangyosítottam a cukorral,belemorzsoltam az élesztőt és alaposan elkevertem a tojással. Majd a liszt közepébe öntöttem és összegyúrtam.
Rizslisztes deszkán átgyúrtam,majd tállal letakarva 30 percet pihentettem.



Ezután kb 1 centi vastagra kinyújtottam a tésztát és rákentem a tepertőkrémet. Alulról felhajtottam,majd felülről is lefelé,harmadolva. Végül balról és jobbról is befelé,harmadolva ráhajtottam.





Ismét letakartam 30 percre. Majd kinyújtottam,legalább is megpróbáltam,mert nagyon sok volt benne a krém és mindenhol kinyomódott belőle. Ezért inkább kézzel lapogattam és hajtogattam újra. Összesen 3x ismételtem meg a hajtogatást és a pihentetést.
Vastagra kinyújtottam,kb 3 cm-esre,bevagdostam egy késsel és kiszaggattam.







A sütőpapíros tepsiben lekentem felvert tojással a pogikat és 200 fokon megsütöttem,kb 25-30 perc alatt.









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése