2017. június 6., kedd

TÚRÓS POGÁCSA MESTER HÁZI KENYÉRLISZTBŐL





Túrós pogácsa is készült ma nálam,Mester Házi kenyérlisztből. A recept a Mester család oldaláról van. Finom,puha pogik lettek! Nekem elég lágy lett a tészta,kevesebb tejföl is elég lett volna.





400 g Mester Házi kenyérliszt
200 g tejföl (kevesebb is elég lehet)
250 g túró
25 g élesztő
2 tk só
250 g Rama margarin
1 tojás
1 mk cukor

Tetejére:
reszelt sajt
tojás a kenéshez

A lisztet elkevertem a sóval és a cukorral. Hozzáadtam az áttört túrót,belemorzsoltam az élesztőt és a margarint. Beletettem a tejfölt és a tojást és kézzel összegyúrtam. Lágy lett a tészta,ezért adtam még hozzá 1 ek lisztet + rizslisztes deszkán átgyúrtam. 



Majd kb. 2 cm vastagra kinyújtottam,késsel bevagdostam,lekentem tojással,megszórtam sajttal és pogácsa szaggatóval kiszaggattam. Nehezen jött ki a formából,ezért legközelebb előbb kiszaggatom és csak utána kenem le tojással és szórom meg sajttal.





Sütőpapíros tepsibe tettem a pogikat és 30 percet pihentettem. Majd 180 fokos sütőben megsütöttem.










Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése