2017. június 6., kedd

KRUMPLIFÁNK



Ezt a receptet Citromhab blogján találtam és ma megsütöttem,természetesen gluténmentesen.
Nem sokat kellett változtatnom rajta. Csak a lisztet cseréltem ki Nutri free mix per pane lisztre és kicsivel több tejet kellett hozzáadnom,hogy lágy legyen a tészta.
Nagyon finom,puha fánkokat kaptam,nagyon jó ez a recept!



32 darab lett belőle
50 dkg főtt,áttört krumpli
50 dkg Nutri free mix per pane liszt
1 tojás
3 dl langyos tej
1 mk cukor
5 dkg friss Budafoki élesztő
1 csapott ek só

+olaj a sütéshez

A tejben a cukorral felfuttattam az élesztőt. A lisztet elkevertem a sóval és a langyosra hűlt krumplival. Majd beleöntöttem az élesztős tejet és a tojást is. Kézzel összegyúrtam,elég ragacsos a tészta,de így a jó! Majd letakarva 1 órát hagytam kelni.






Miután megkelt nem gyúrtam át,hanem csak kiborítottam a rizslisztes deszkára és 2 cm vastagra kinyújtottam. 6 cm-es fánk szaggatóval kiszaggattam és letakarva pihentettem még fél órát.




Az olajat felforrósítottam. A fánkok közepébe nyomtam az ujjamat és a lyukkal lefelé az olajba tettem őket.





Miután az egyik oldala megsült,megfordítottam és készre sütöttem.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése