2017. június 12., hétfő

KOVÁSZOS UBORKA GLUTÉNMENTESEN




Mióta a fiam gluténérzékeny,azóta krumplival készítjük a kovászos uborkát. Szerintem ugyanolyan finom,mint búzás kenyérrel. Ha vendégek jönnek,észre se veszik a különbséget. Mindenkinek nagyon ízlik.


2 nagy üveghez
3,5-4 l víz
2-2,5 marék só (ízlés szerint)
8 fej fokhagyma
2 csomag kapor
4 kg kovászolni való uborka
4 darab nagy régi krumpli

A vizet a sóval felforraltam,majd hagytam langyosra kihűlni. Az üveg aljára tettem 1 csomag megmosott kaprot és 1 megpucolt,szeletekre vágott krumplit. Az uborkát megmostam és középen késsel átszúrtam,mindegyiket. Állítva az üvegbe rendeztem egy sort,erre raktam rá a 4 fej megpucolt fokhagymát. Ezután még egy sor uborka jön. Majd még egy krumpli szeletelve. Erre tettem egy befőtt leszorítót és megtöltöttem a langyosra hűlt vízzel az üveget,hogy teljesen ellepje az uborkát. Majd letakartam egy tányérral és kitettem a napra. Pár nap múlva jövök az eredménnyel!




Update!
Hétfőn tettem el az uborkát és szombatra lett tökéletes. Nagyon finom és ropogós!
Műanyag vödrökben tárolom a hűtőben,így sokáig eláll.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése