2019. január 23., szerda

PIZZA NATURBIT ALFA-MIX LISZTBŐL



Maradt egy adag bolognai mártás és úgy döntöttem, hogy tésztafőzés helyett inkább pizzára kerül.
Nálunk rendszeresen készül bolognai pizza, mert nagyon szeretjük. Most a tésztájához Naturbit Alfa-mix lisztet használtam és nagyon finom lett. A szokásos receptem alapján állítottam össze a tésztát, csak az olajból tettem bele kevesebbet.



Egy nagy gáztepsihez:
40 dkg Naturbit Alfa-mix liszt (új nevén Miklos's universal mix lisztkeverék!) 
20 g friss élesztő
2 tk só
1 tk cukor
2 ek olaj
3 dl langyos víz

+ Bolognai mártás:
1/2 kg darált hús
1 fej vöröshagyma
1 üveg Coop bolognai mártás 360 g vagy 1 üveg Globus bolognai mártás 400 g
1/2 üveg Kecskeméti sűrített paradicsom 360 g

bors
olaj
A felkockázott hagymát olajon megdinszteltem, majd rátettem a darált húst. Jól átkevertem és felöntöttem annyi vízzel,hogy ellepje a húst. Fedő alatt puhára főztem. Amikor elkészült, sóztam és borsoztam, majd ráöntöttem a kétféle paradicsomot. Kb. 5 perc forralás után elkészült.

+reszelt sajt

A tepsihez:
olaj

Összekevertem a lisztet a sóval. A meleg cukros vízbe belemorzsoltam az élesztőt és elkevertem. Majd beleöntöttem a lisztbe és az olajat is hozzáadtam. Kézzel összegyúrtam, eléggé ragacsos lett a tészta, ezért érdemesebb géppel kidolgozni. De a kelesztés során változik az állaga és könnyen nyújthatóvá válik! Ezután meleg helyen 30 percig kelesztettem.

Ilyen szépen megkelt a tészta:
(A képen dupla adag van, mert én két tepsivel készítettem!)




Kelesztés után rizslisztes szilikonlapon tepsi nagyságúra kinyújtottam. Kiolajoztam a tepsit és belefektettem a tésztát. Megkentem bolognai mártással és megszórtam reszelt sajttal.




Végül 180 fokos sütőben kb. 25 perc alatt megsütöttem.








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése