2019. május 23., csütörtök

ALMÁS RÉTES / PITE / TÁSKA LEVELES TÉSZTÁBÓL



Mostanában nem készültek új receptek nálam, egy kivételével. De pár régebbi receptet kicsit változtatva elkészítettem, ezeket most felteszem ide is.
Az egyik ilyen a leveles tészta, amit most 3 verzióban is megsütöttem. Amikor még régen búzás rétes készítettem, már akkor is vajas leveles tésztát használtam hozzá. Mi sokkal jobban szeretjük a hagyományos rétes tésztánál. Most gluténmentesen is ezt a változatot szoktam sütni.
Ez tehát az egyik süti a leveles tésztából. A másik a "pite", amit pillangós kiszúróval dobtam fel és végül készült almás táska is.


Alaprecept a leveles tésztához:
25 dkg Nutri free mix per pane liszt
25 dkg Rama margarin
1 dl hideg víz
1 mk só (sós változathoz 1 tk!)
1 tk 10%-os ecet

Kenéshez:
1 tojás


Töltelék: most 2x-es mennyiséget csináltam
6 db alma
1,5 dl víz
2 ek folyékony Süssina édesítő (vagy 3 ek cukor)
50 ml víz+1 cs vaníliapuding
20 g margarin
1 tk fahéj

Mindenhez a részletes leírást megtaláljátok ITT!!!
A sütő hőmérséklete nagyon fontos!!!





1. A réteshez értelemszerűen nagyon vékonyra nyújtottam a tésztát, hogy a szilikonlap mintája látszódjon rajta. Elosztottam rajta a tölteléket és feltekertem. Majd felvert tojással kentem le.





2. A pitéhez kb. fél cm vastagra hagytam. 2 egyforma lapot vágtam ki belőle. Az egyikre halmoztam a töltelékből, a széleket kb. 1-1,5 cm-re kihagyva. A másik lapot kiszúrtam a pillangókkal és ráfektettem a töltelékre. A széleket pedig egy villával lenyomkodtam. Ezt is felvert tojással kentem le.





3.  A táskához szintén fél centisre nyújtottam a tésztát, rákerült az almás töltelék. Félbehajtottam és a lenyomkodott széleket aláhajtottam. Majd késsel bevagdostam és tojással lekentem.

Mindegyik változat nagyon finom!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése