2022. március 9., szerda

MÁKOS-CSOKIS KEKSZ

 

Néhány hete sütöttem ezeket a kekszeket, amiket most három bejegyzésben teszek fel. Kettőt már csináltam ezelőtt, a harmadik viszont egy új recept lett, egy régebbi átdolgozásával. Mindegyik nagyon jól sikerült és finom lett.
Ezt a mákos-csokis keksz receptet már láthattátok a blogomon. Most annyit változtattam, hogy NutriFree Mix per Dolci lisztet használtam hozzá és tettem még bele csokicseppet is.




25 darabhoz
12 dkg Rama margarin vagy vaj
20 g Süssina por vagy 8 dkg porcukor (ízlés szerint)
1 M-es tojás
17 dkg NutriFree Mix per Dolci liszt
6 dkg darált mák
fél tk sütőpor
1 tk reszelt citromhéj
100 g csokicsepp
+5 dkg étcsoki, 1 ek olaj

A tojást az édesítővel habosra kevertem. Majd 1-2 percig tovább kevertem a puha margarinnal is.
A lisztet, a mákot, a sütőport, a csokicseppet és a citromhéjat összekevertem. Végül kézzel összegyúrtam a száraz és nedves hozzávalókat. Ez egy puha, de nem túl ragacsos massza, jól formázható. Ha a porcukor miatt nagyon ragadna, tegyük be egy kis időre a hűtőbe (15 perc).
A tésztából diónyi golyókat formáztam és sütőpapíros tepsibe téve ujjal lelapítottam őket.180 fokos sütőben kb. 10 perc alatt világosra megsütöttem. Miután kihűltek gőz fölött felolvasztottam a csokit az olajjal és mintákat rajzoltam a kekszek tetejére.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése