2018. április 18., szerda

BOLOGNAI SZÓSZOS PIZZA BEZGLUTEN LISZTBŐL


Kipróbálhattam egy új lisztet a Bezgluten termékek közül. Régebben már használtam egy kenyér lisztet, ami gluténmentes búzakeményítőt tartalmazott és nagyon szerettem. Azután egy időre eltűnt, de most ismét vásárolhatóak Bezgluten lisztek. Ez az új liszt, amit kipróbáltam, nem tartalmaz búzakeményítőt. És az alább felsorolt diétákba illeszthető bele.
Nagyon elégedett vagyok vele, jól sikerült belőle a pizza. Finom az íze és igazi vékony tésztás, ropogós szélű lett.

Bezgluten uni mix kenyér és pizza liszt
Gluténmentes, tojásmentes, laktózmentes, szójamentes, tejmentes
Összetevők: rizsliszt, kukoricakeményítő, burgonyakeményítő, dextróz, étkezési rost, sűrítőanyag: guargumi, xantángumi, hidroxipropil-metil-cellulóz, emulgeálószer: zsírsavak mono- és digliceridjei, aroma, savanyúságot szabályozó anyag: borkősav. 




Egy kis méretű, kb. 24 cm átmérőjű pizzához:
10 dkg Bezgluten uni mix kenyér és pizza liszt
5 g friss élesztő
1 mk só
1 mk cukor
1 ek olaj
75 ml langyos víz (ha nem elég,még egy kicsit tehetünk bele)

Feltét:
sajt
paradicsom

A langyos vizet, az élesztőt és a cukrot elkevertem. A lisztet összekevertem a sóval, majd hozzáadtam az élesztős vizet és az olajat. Kézzel összegyúrtam, nagyon könnyen összeállt a tészta.
Ezután letakarva 1,5 órát hagytam kelni.




Miután megkelt rizslisztes deszkán kör alakúra kinyújtottam és a szélét behajtottam, hogy legyen pereme. Majd átemeltem egy sütőpapíros tepsibe és elosztottam rajta a bolognai szószt.




Ezután betettem a 180 fokra előmelegített sütőbe. Amikor már majdnem készen volt, rátettem a sajtot és még 5 percre visszatoltam a sütőbe. Végül paradicsom szeletekkel tálaltam.






3 megjegyzés:

  1. Kedves Andrea! Imádjuk a pizzát. Miután édesanyám az elkészítés fő túdora, így felvetődött, hogy egyszerre nagyobb mennyiséget dagaszt belőle. Kiadagolva - feltét nélkül - lefagyasztjuk és étvágy szerint elővesszük. A feltét fogyasztás előtt kerülne rá. Nem tudjuk, hogyan kell lefagyasztani ahhoz, hogy a legkevesebb macerával tudjunk "friss" vacsorát készíteni belőle? Nyersen?---biztos, hogy kellően átsül, ha a fagyasztóból elővesszük? Elősütve?--- mit jelent az elősütés? mennyi ideig , milyenre. A család nem gl.érzékeny tagjainak is a boltban vesszük meg a "meztelen" pizza tésztát ....valahogy úgy képzeljük el a gl.mentessel is az otthoni fagyasztóba. Így édesanyámat ritkábban kellene terhelni a munkával. A nagyobb mennyiség - szerinte - nem probléma neki. Ha tudnál használható tanácsot adni, hálásan köszönöm. Egyébként a receptjeid alapján készített ételeken/finomságokon élek.... További sok sikert kívánunk.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves András!
      Én eddig csak kisütve, szeletenként fagyasztottam pizzát. Most nemrég tettem el nyersen, de feltéttel együtt. Sajnos még nem tudom milyen, ha kiveszem és megsütöm, erre még nem került sor. Én mindenképpen hagyom majd, hogy kiengedjen teljesen és utána be a sütőbe. Ennyit tudok csak segíteni. Szerintem feltét nélkül is jó lenne fagyasztva, majd ha kienged megpakolni és sütni. 🙂

      Törlés
  2. Köszönöm szépen a kedves szavakat! Nagyon örülök, hogy tetszenek a receptjeim. 🙂

    VálaszTörlés