2018. április 18., szerda

KAKAÓS ÉS FAHÉJAS FONATOK



Nagyon finom kakaós kelt tésztát sikerült csinálnom Bezgluten uni mix lisztből. A jól bevált túrós kiflim tésztáját vettem alapul.


250 g Bezgluten uni mix kenyér és pizza liszt
15 g friss élesztő
1 mk cukor
180 ml langyos tej
1 mk útifűmaghéj,a por változata
3 ek gyümölcscukor (vagy 4 ek cukor)
50 g margarin
+a tetejére 1 tojás
+1 dl tej, 1 tk vaníliás cukor

Töltelék:
1 tk kakaópor
1 tk fahéj
édesítő vagy porcukor ízlés szerint

Az élesztőt felfuttattam a langyos tejben 1 mk cukorral. A száraz hozzávalókat elkevertem a dagasztógép táljában. Majd hozzáadtam az élesztős tejet és elkezdtem géppel dagasztani. Amikor már összeállt,hozzáadtam az olvasztott margarint és alaposan kidolgoztam a tésztát. Letakarva,meleg helyen kb.1 órát hagytam kelni.




Miután megkelt rizslisztes deszkán vékony téglalapra kinyújtottam. A széleket egyenesre vágtam és elfeleztem a tésztát.
Majd megszórtam az egyiket édesítős kakaóval, a másikat pedig édesítővel elkevert fahéjjal.
Feltekertem őket és 3 részre vágtam.




A rudakat középen kettévágtam, majd összecsavartam és kör alakúra hajtottam a két szélét összenyomkodva. 




Végül sütőpapíros tepsibe tettem a fonatokat. Lekentem felvert tojással és 180 fokos előmelegített sütőbe toltam a tepsit. 



Amikor már majdnem megsültek, meglocsoltam őket vaníliás cukorral elkevert tejjel és még 5 percre visszatettem a sütőbe a tepsit.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése