2018. április 18., szerda

KÓKUSZHABOS CSIGA



Nagyon finom kókusz"habos" csigát sütöttem ismét Bezgluten uni mix kenyér és pizza lisztből.
Azért tettem idézőjelbe a habos szót, mert édesítővel sajnos nem az igazi a töltelék. Háromszor csináltam már és mindig ugyanilyen lett. Porcukorral viszont tökéletes.

20 dkg Bezgluten uni mix kenyér és pizza liszt
1 mk útifűmaghéj por
2 ek Süssina por vagy 2 ek porcukor
12,5 dkg Rama margarin
2 tojás sárgája
12 g friss Budafoki élesztő
fél dl langyos tej
1 mk cukor

Töltelék:
2 tojás fehérje (nálam 6 ek Süssinával 4 fehérje, különben nagyon sűrű)
15 dkg porcukor 
50 g kókuszreszelék

Az élesztőt a tejben 1 mk cukorral felfuttattam. A lisztet elkevertem az édesítővel és az útifűvel. Elmorzsoltam benne a margarint, majd hozzáadtam az élesztős tejet és a tojássárgáját. Kézzel összegyúrtam, majd letakarva 30 percet pihentettem.




A fehérjét az édesítővel felvertem és beleforgattam a kókuszt. Majd rizslisztes deszkán vékonyra kinyújtottam a tésztát és rákentem a kókuszos krémet. Látszik, hogy nekem így is mennyire sűrű lett.
De az íze attól még nagyon finom.




Ezután feltekertem, cérnával feldaraboltam és sütőpapíros tepsibe tettem a csigákat.



Végül 170 fokos sütőben világosra megsütöttem.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése