2018. november 3., szombat

BUKTA



Volt egy közeli lejáratú Glutenix Foszlós kalács lisztem és valami finom kelt tésztát szerettem volna csinálni belőle. Ekkor jutott eszembe a bukta. Már úgyis régen sütöttem és a blogon is csak egyféle recept van fenn, ezért ez készült belőle. A receptje menet közben született meg és meg kell mondjam, hogy baromi finom lett. Puha foszlós lett a tésztája és másnaposan, sőt több naposan sem száraz.




24 darab lett belőle
540 g Glutenix foszlós kalács lisztekeverék (gm búzakeményítőt tartalmaz!)
200 g Nutri free mix per pane liszt
60 g tápióka keményítő (ezt lehet helyettesíteni a két liszttel is)
40 g friss Budafoki élesztő
90 g gyümölcscukor vagy 120 g cukor
1 tk útifűmaghéj (por változat)
3 M-es tojás
160 g Rama margarin
3 dl tej

Töltelék:
sárgabaracklekvár
eperlekvár

Tetejére:
1 tojás

Tepsihez:
olaj

A liszteket, a keményítőt, a gyümölcscukrot és az útifűt összekevertem. Az élesztőt 1 mk cukorral felfuttattam a langyos tejben. Majd hozzáadtam a lisztes keverékhez, az enyhén felvert tojásokkal és az olvasztott margarinnal együtt. Dagasztógéppel alaposan összedolgoztam. Ezután letakarva 1,5 órát hagytam kelni.




Miután megkelt a tészta, rizslisztes deszkán átgyúrtam és két gombócra osztottam. Egy kicsit ragacsos, de azért lehet dolgozni vele. Kinyújtottam az egyiket 5-6 mm vastagra és 10x10 cm-es négyzetekre vágtam fel. A leeső darabokat újra összegyúrtam, nyújtottam és négyzeteztem.
Lekvárral megtöltöttem. Sajnos nekem nem volt sütésálló lekvárom, de szerencsére nem folyt ki nagyon sütés közben.
Majd két oldalt kissé behajtva feltekertem a tésztát. A másik tésztagombóccal ugyanígy jártam el, azokba eperlekvárt tettem.



Kiolajozott tepsibe tettem a buktákat és lekentem felvert tojással. (Sajna 3 már nem fért a tepsibe, azokat egy kenyérformában sütöttem meg.)




180 fokos sütőben megsütöttem őket. (Bevallom én kb. 5 perccel tovább hagytam benn a sütőben, mint kellett volna. Ez van, ha az ember mást is csinál közben. 😃)








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése