2018. november 8., csütörtök

CSOKIS-MANDULÁS ZABKEKSZ



Először sütöttem zabpehelyliszttel kekszet és nagyon jól sikerült. Egy fb csoportban láttam egy receptet és azt alakítottam át a saját változatomra. Nagyon fontos, hogy jelölten gluténmentes zabot használjunk! Én a Hunorganic Naturbit márkájú zabpehelylisztjét használtam hozzá, ami biztosan gm.
A zabot nem minden cöliákiás bírja, ezt ki kell tapasztalni!



100 g Bezgluten multi mix liszt (vagy bármilyen gm süteményliszt)
100 g Naturbit zabpehelyliszt
70 g darált mandula
1 tk vaníliás xilit vagy vaníliás cukor
1 tk csapott szódabikarbóna
1/2 tk fahéj
15 g Süssina édesítőpor vagy 10 dkg porcukor ízlés szerint
120 g Rama margarin
1 M-es tojás

csokicsepp, darabolt étcsoki, aszalt gyümölcs....ízlés szerint

A száraz hozzávalókat összekevertem. Majd belemorzsoltam a puha margarint és a tojást is hozzáadva összegyúrtam. Kissé ragacsos tésztát kaptam, amiből golyókat formáztam és kézzel ellapítottam. Ha a porcukor miatt nagyon ragadna, akkor vizes kézzel könnyebb golyókat csinálni belőle. Sütőpapíros tepsibe tettem a kekszeket és csokicseppel díszítettem.




180 fokos sütőben világosra megsütöttem. Ha picit barna az alja, akkor már jó.






Nagyon finom lett!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése