2018. november 18., vasárnap

SAJTOS-SONKÁS KIFLI



Dupla sajtos kifli tésztájából készítettem ezeket a sajtos-sonkás kifliket, kisebb változtatásokkal.
De ugyanolyan finom és puha lett.



30 dkg Nutri free mix per pane liszt
5 dkg tápióka keményítő (lehet az egészet Nutriból csinálni)
20 g friss Budafoki élesztő
1 dl tej
50 g Rama margarin
150 g natúr joghurt (most görög joghurtot tettem bele)
1 tojás
1,5 tk só
1 mk cukor
1 tk útifűmaghéj (a por változata)

Töltelék:
sonka
sajt

Tetejére:
1 tojás

Az élesztőt a meleg tejben a cukorral felfuttattam. A lisztet, a tápióka keményítőt, a sót és az útifüvet összekevertem, hozzáadtam az élesztős tejet, a langyos joghurtot és a tojást. Bekapcsoltam a dagasztógépet és amikor már összeállt a tészta, beleöntöttem az olvasztott margarint is.
Pár percig dagasztottam, majd letakarva, meleg helyen hagytam kelni 1 órát.
Elég ragacsos lett a tészta, de nem baj,mert kelés közben változik az állaga és könnyű lesz dolgozni vele!
Miután megkelt, rizslisztes szilikonlapon kör alakúra (40 cm átmérő) kinyújtottam. Rátettem a sonkát és a sajtot. 16 cikkre felvágtam, majd feltekertem a kifliket. 


Sütőpapíros tepsibe tettem őket és lekentem felvert tojással.




Végül 180 fokon megsütöttem.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése