2019. július 27., szombat

SZILVÁS- ÉS SÁRGABARACKOS GOMBÓC



Ez a gombóc már régebben készült, most végre felkerül ide is. A jövő hétre ismét be van tervezve, mert nagyon jól sikerült és mindenkinek nagyon ízlett. A receptet Dóri blogján, pontosabban az egyik Youtube videójában láttam. Annyit változtattam, hogy nem rizslisztet használtam hanem Nutri free mix per pane lisztből gyúrtam a tésztát. Nagyon-nagyon finom lett!




Nekem 1 adagból nem lett 20 darab, csak 16. De minden attól függ, hogy milyen vastagra nyújtjuk és mekkora gombócot szeretnénk csinálni. Elég nagyok voltak a szilvák és a barackok is, ezért lett kevesebb.

És akkor a recept:
75 dkg főtt burgonya
1 tojás
1 csapott tk só
25 dkg Nutri free mix per pane liszt vagy rizsliszt

A megpucolt és kockákra vágott krumplit sós vízben megfőztem. Majd hagytam langyosra kihűlni, ezután krumplinyomón áttörtem. Hozzáadtam a sót, a lisztet és az enyhén felvert tojást. Kézzel összegyúrtam és egy jól nyújtható, rugalmas tésztát kaptam.
Rizslisztes deszkán kinyújtottam kb. fél cm vastagra és 10x10 cm-es négyzetekre vágtam fel.

Töltelék:
kimagozott szilva és sárgabarack
édesítőpor vagy porcukor
fahéj

+kevés olaj és gluténmentes zsemlemorzsa

A szilvákat beleforgattam fahéjas édesítőbe, majd belecsomagoltam őket a tésztába, gombóc alakúra formáztam.
A sárgabarackot csak édesítőbe forgattam és ugyanúgy a négyzetek közepébe tettem egyet-egyet és gombócoztam.
Forrásban lévő sós vízben kifőztem adagonként, majd kevés olajon megpirított zsemlemorzsába beleforgattam a gombócokat.
Végül fahéjas édesítővel meghintve tálaltam.
























2 megjegyzés:

  1. csak édesburgonyából csinálhatom

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Erre sajnos nem tudom a választ, mert sosem próbáltam azzal.

      Törlés