2017. február 23., csütörtök

KÓKUSZKRÉMES BRIÓS



Ezt a brióst is tegnap sütöttem és nagyon finom lett! Puha,légies a tésztája és a kókuszos krém nagyon jól illik hozzá.




40 dkg Nutri free mix per pane liszt
2,5 dl tej
1 mk cukor
25 g friss élesztő
1 tk útifűmaghéj (por)
50 g gyümölcscukor vagy 70 g cukor (ízlés szerint)
1 tk vaníliás fruktóz vagy vaníliás cukor
1 tojás
8 dkg olvasztott vaj
csipet só

Töltelék:
1 cs Dr Oetker tejszínízű pudingpor
1/2 l tej
folyékony édesítő vagy cukor
5 ek kókuszreszelék

Tetejére:
1 tojás
fél dl tej+1 tk vaníliás fruktóz vagy vaníliás cukor


A meleg tejben a cukorral felfuttattam az élesztőt. A lisztet elkevertem a sóval,a gyümölcscukorral,a vaníliás fruktózzal és az útifűmaghéjjal. Hozzáadtam az élesztős tejet és a tojást,majd bekapcsoltam a dagasztógépet. Amikor már összeállt a tészta,beleöntöttem az olvasztott vajat is és pár percig dagasztottam a géppel.
Letakarva,meleg helyen 1 órát hagytam kelni.

Előtte és utána:



Amíg kelt a tészta megcsináltam a tölteléket a puding zacskója szerint,majd hagytam kihűlni. Miután kihűlt belekevertem a kókuszt is.
Rizslisztes szilikonlapon kissé átgyúrtam és gombócokra osztottam. Én 9 kicsit és 2 nagyot csináltam.



Oválisra kinyújtottam és rákentem a kókuszkrémet.



Feltekertem,briós formára igazítottam és a végét ellapítva aláhajtottam.



Sütőpapíros tepsibe tettem őket és lekentem felvert tojással.




180 fokos sütőbe tettem. Amikor már majdnem kész volt lekentem a vaníliás tejjel a tetejüket és visszatoltam még 5 percre a sütőbe a tepsit.











Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése