2017. február 4., szombat

FARSANGI FÁNK



Újra megpróbálkoztam a fánksütéssel és most végre sikerült szalagosra. A recept ugyanaz,mint az előzőnél. Kivéve,hogy a liszt most fele Nutri free mix per pane és fele Schar mix b,mert nem volt elég a Nutri lisztem. Nagyon finom lett ez a változat is!






200 g Nutri free mix per pane liszt
200 g Schar mix b liszt
1 tk útifűmaghéj (a por változata)
2 dl langyos tej
1 mk cukor
40 g friss élesztő
80 g margarin
2 tk rumaroma
4 tojássárgája
2 púpozott ek gyümölcscukor (vagy 3 ek cukor)



A langyos tejben,1 mk cukorral felfuttattam az élesztőt. A száraz hozzávalókat elkevertem,majd hozzáöntöttem az élesztős tejet,a rumaromát és a tojásokat.Géppel el kezdtem dagasztani és amikor már összeállt,hozzáadtam az olvasztott margarint. Kb. 5 percig dagasztottam a géppel. Majd letakarva,meleg helyen 45 percig hagytam kelni.


Kelesztés előtt és után:




Rizslisztes szilikonlapon kb.2 centisre kinyújtottam és kiszaggattam.





Majd forró olajban először a felső részét,fedő alatt megsütöttem. Ez kb.1-2 perc. Majd megfordítottam és a másik felét is megsütöttem,de ezt már fedő nélkül. Fontos,hogy kevés olajban süssük(kb 1 ujjnyiban),mert csak így lesz szalagos! És ne legyen túl forró az olaj,különben hamar megsül a külseje és belül nyers marad!







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése