2017. február 23., csütörtök

SAJTOS-BACONÖS FONAT



Tegnap sütöttem ezt a sós finomságot,az ötlet innen származik. Nagyon finom,ropogós lett!




35 dkg Glutenix Falusi kenyér lisztkeverék
2,5 dl tej
1 mk cukor
20 g friss élesztő
1 tk útifűmaghéj (por)
2 csapott tk só
60 g olvasztott vaj

Töltelék:
10 dkg bacon
reszelt trappista sajt
1 tojás a kenéshez

A meleg tejben a cukorral felfuttattam az élesztőt. A lisztet elkevertem a sóval,az útifűmaghéjjal. Majd beleöntöttem az élesztős tejet és bekapcsoltam a dagasztógépet. Amikor már összeállt a tészta,hozzáadtam az olvasztott vajat is és pár percig hagytam dolgozni a gépet.
Letakarva 1 órát hagytam kelni.

Előtte és utána:




Rizslisztes szilikonlapon átgyúrtam és 2 gombócra osztottam. Az egyik gombócot kinyújtottam kb fél centi vastagra és ráterítettem a megpirított bacont. Megszórtam reszelt sajttal.








Majd ráterítettem a másik kinyújtott lapot és rányomkodtam.


Pizzavágóval 1,5 cm-es csíkokra vágtam fel.



Majd egyenként megtekertem a csíkokat és kettőt összefontam. Sütőpapíros tepsibe tettem a fonatokat (6 darab lett belőle) és lekentem felvert tojással. Majd megszórtam reszelt sajttal.






180 fokos előmelegített sütőben megsütöttem.











Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése