2017. július 17., hétfő

SÁRGABARACK LEKVÁR



A szokásos módon,idén is elkészült a házi sárgabarack lekvárunk. Sajnos még piacon vásárolt barackból,mert a fánkon csak 10 szem termett. Mindenesetre nagyon finom lett!



A dzsemfix zacskóján lévő recept szerint készült.
6kg sárgabarackból készült,a pucolás és magozás után 4 kg maradt belőle.
3 csomag Dr Oetker Dzsemfix szuper 3:1
70 dkg gyümölcscukor + 100 ml folyékony édesítő vagy 100 dkg cukor ízlés szerint

A barackot lobogó vízbe tettem kb 1 percre,majd miután kivettem lehúztam a héját és kimagoztam.
Mi úgy szeretjük,ha nem darabos,hanem homogén állagú. Ezért aprítógépben ledaráltam,majd lábosba öntöttem.
Hozzáadtam a gyümölcscukrot és a dzsemfixet és alaposan összekevertem. Nagy lángon folyamatosan keverve felforraltam és miután felforrt továbbra is keverve kb 5 percig főztem még.
Levéve a tűzről üvegekbe öntöttem,fóliát tettem rá és lezártam a kupakkal. Majd fejre állítottam és így hagytam,míg teljesen kihűlt a lekvár.







2 megjegyzés:

  1. Szervusz! Kérdezném, hogy a Dr Oetker dzsemfix nem tartalmaz glutént? Én úgy hallottam, hogy igen.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Margó! A Dr Oetker 3:1 dzsemfix nem tartalmaz glutént. A weboldalukon minden terméket meg tudsz nézni.
      https://www.oetker.hu/hu-hu/termekeink/befozes/dzsemfix/dzsemfix-szuper-31

      Törlés