2017. július 18., kedd

TÖRÖK PIZZA POGÁCSA



Ebédre sütöttem ezt a török pizza pogácsát. Egy facebookos csoportban (Mit főztek a Kenyeres Pajtások) láttam meg és rögtön tudtam,hogy ezt nekem is meg kell csinálnom,persze gluténmentesen.
Nem sokat kellett változtatnom a recepten,csak a lisztet cseréltem le és több folyadék kellett hozzá.
Puha és habkönnyű,lyukacsos lett a tésztája! Nagyon-nagyon finom lett!




50 dkg Nutri free mix per pane liszt
20 dkg Mester házi kenyérliszt (Lehet csak egyféle lisztből is készíteni! Én most ezt a kettőt kevertem,nagyon jó állagú lett a tészta.)
500 ml langyos tej
100 ml olaj
50 g friss Budafoki élesztő
1 tk cukor
3 tk só
2 tojásfehérje

Kenéshez: 2 tojássárgája

Töltelék:
sonka
szalámi
paradicsom
reszelt trappista sajt
lilahagyma
csemege kukorica
ketchup

A langyos,cukros tejben felfuttattam az élesztőt. A liszteket elkevertem a sóval,majd hozzáadtam az élesztős tejet és a tojásfehérjéket (nem kell felverni!). Bekapcsoltam a dagasztógépet és amikor már összeállt a tészta,hozzáöntöttem az olajat is. Kb. 5 percig dagasztottam a tésztát. Ragacsos a tészta,de így a jó,mert kelés közben változik az állaga. Nem kell hozzá több lisztet adni!!!





Majd lefedve meleg helyen 1 órát hagytam kelni.
Gyönyörűen megkelt,ilyen szép lett!



Miután megkelt a tészta olajjal lekent szilikonlapra borítottam. Olajos kézzel csak átforgattam,nem gyúrtam! És 16 egyforma gombócra osztottam.



Egy magas falú gáztepsit kikentem olajjal és beletettem a gombócokat. Majd egy kávés pohár aljával lenyomtam a közepüket,amit olajjal lekentem,hogy ne ragadjon rá a tészta.



A lyukakba került a töltelék. Először kevés ketchuppal kentem meg.



Majd sonkát és szalámit tettem bele.




Erre került a hagyma,a paradicsom és a kukorica.




Majd lekentem körbe tojássárgájával és megszórtam reszelt sajttal.



180 fokos sütőben kb. 30 perc alatt megsütöttem.











Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése