2017. július 17., hétfő

VANÍLIÁS KARIKA



Végre sikerült egy számomra tökéletes vaníliás karikát sütnöm! A receptet Marikánál találtam és változtattam pár dolgot rajta.
Nagyon finom lett és az állaga szerintem nem is lehetne ennél jobb! Nem esik szét,nem hullik atomjaira. Mégis omlós,de kekszesebb jellegű lett. Pont jó!!! 😋😃


30 darab
25 dkg Nutri free mix per dolci liszt
5 dkg mandula liszt (szerintem ettől lesz kekszesebb állaga)
13 g Süssina por vagy 8 dkg porcukor
15 dkg Rama margarin
1 tk vaníliás fruktóz vagy vaníliás cukor
1 tk vanília aroma
1 tojás
1 mk sütőpor
csipet só

+ olvasztott étcsoki,1 ek étolaj

A száraz hozzávalókat elkevertem egy tálban. Majd belemorzsoltam a margarint. A tojást kissé felvertem és hozzáadtam a vanília aromát. Végül ezt is belegyúrtam a tésztába. Folpackba csomagoltam és 15 perre betettem a hűtőbe.


Rizslisztes deszkán kb 1 cm vastagra kinyújtottam. Formával kiszaggattam és kiszúrtam a közepét is. A maradékot újra összegyúrtam és nyújtottam,szaggattam. Sütőpapíros tepsibe tettem a karikákat. 1,5 tepsi lett belőle.



180 fokos sütőben kb 15 percig sütöttem. A teteje világos legyen,az alja világosbarna.
Miután kihűlt,az alját 1 ek olajjal megolvasztott csokiba mártottam. Rácson hagytam lecsöpögni (1-2 perc,mert ha megszárad nekem ráragad a rácsra!),majd sütőpapíros tányéron betettem a hűtőbe 10 percre. A sütőpapír azért kell,mert nem ragad rá a csoki és szépen leszedhető.













Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése