2018. július 16., hétfő

NUTRI FREE KENYÉR


Nutri free mix per pane lisztből sütöttem kenyeret és nagyon finom lett. Puha, levegős szerkezetű és kihűlés után is szépen tartja a formáját. (A fölül lévő teteje sajnos azért lett ilyen, mert kelesztéskor ráragadt a zacskó és csak így tudtam lehúzni. 😃) A zacskón lévő receptet használtam hozzá, egy pici változtatással.


25x12 cm-es kenyérforma
600 g Nutri free mix per pane liszt
500 ml langyos víz
1 mk cukor
20 g friss Budafoki élesztő
2 csapott tk só
3 ek olaj
1 tk útifűmaghéj (por)

Az élesztőt a cukorral felfuttattam a vízben. A lisztet, az útifűt és a sót elkevertem a dagasztógép táljában. Majd beleöntöttem az élesztős vizet. Bekapcsoltam a gépet és amikor már összeállt a tészta, hozzáadtam az olajat is. Pár percig dagasztottam a tésztát. Miután alaposan kidolgozta a gép, vizes kézzel két részre osztottam és a kiolajozott, rizsliszttel beszórt formákba simítottam.


Szobahőmérsékleten (25 fok), letakarva 1 órát hagytam kelni. Amíg a tészta a forma pereméig ért.
Majd lekentem olajjal.



180 fokos, előmelegített sütőben kb. 35-40 perc alatt megsütöttem.








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése