2018. július 21., szombat

KAKAÓS FÁNKGOLYÓ HADARIK RITA 10 PERCES FÁNK LISZTBŐL


Pár napja sütöttem ezeket a kakaós fánkgolyókat és nagyon finom lett. A receptet ITT találtam és csak keveset kellett változtatnom rajta. Fánkgolyó a neve, de nem az a tipikus olajban sült puha fánk. Hanem egy kívül ropogós, belül puha állagú, puszedlire hasonlító édesség szerintem. Ennek ellenére nagyon finom lett. Nálunk pillanatokon belül elfogyott.





20 darab lett belőle
175 g HR 10 perces fánk lisztkeverék
45 g kakaópor
1 tk sütőpor
csipet só
2 db M-es tojás
25 g Süssina por vagy 150 g cukor (ízlés szerint!)
40 g tejföl + 1 ek
20 g olvasztott vaj vagy margarin

kb. fél liter olaj a sütéshez
+mogyorókrém, olvasztott étcsoki

A lisztet, a kakaóport, a sót és a sütőport beleszitáltam egy tálba. A tojásokat kikevertem az olvasztott margarinnal, az édesítővel és a tejföllel. Majd összegyúrtam mindent. Nekem még kellett hozzá egy kevés tejföl, hogy jól gyúrható, de nem ragacsos tészta legyen. Ezért tettem hozzá még 1 evőkanállal. Ha cukorral készül nem biztos, hogy kell bele több. Ha ragacsos lenne, fél órára tegyük a hűtőbe folpackba csomagolva. Nekem nem kellett betenni.
A tésztát rizslisztes deszkán 1,5 cm vastagra kinyújtottam és 4 cm-es pogácsa szaggatóval kiszaggattam. A maradékot ismét összegyúrtam és kiszaggattam.


Majd golyókat formáztam belőlük.


Az olajat felmelegítettem és beletettem a golyókat. Kb. 2 perc alatt, félidőben megfordítva megsütöttem a fánkokat. Két adagban sütöttem ki őket.
Papírtörlőre kiszedtem és miután kihűlt mogyorókrémmel és olvasztott csokival tálaltam.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése