2018. július 4., szerda

TIRAMISU TORTA



Pár napja volt a szülinapom és ebből az alkalomból készítettem ezt a tortát. Nagyon szeretem a tiramisut, úgyhogy adott volt milyen tortát fogok sütni. A mascarponés, tejszínes krémet én fel szoktam dobni egy kevés fahéjjal, mert az egyik kedvenc fűszerem. De ez természetesen elhagyható a tortából.
Elképesztően finom!


26 cm-es tortaforma
Piskóta:
9 tojás
135g gyümölcscukor vagy 180 g cukor
80g Nutri free mix per dolci liszt 
100 g rizsliszt

A tojásokat a cukorral nagyon habosra kikevertem. Majd beleszitáltam a liszteket és óvatosan összeforgattam. 
Ezeket a képeken látszik milyennek kell lenni a tésztának sütés előtt.
A tojások és a cukor habosra keverve:


Majd a lisztet is beleforgattam:


A forma aljába sütőpapírt tettem és belesimítottam a tésztát. 160 fokos előmelegített sütőben tűpróbáig sütöttem. A sütőből kivéve pár percig hűlni hagytam. Ezután kivettem a formából és rácson hagytam kihűlni. Amikor kihűlt 3 lapra vágtam a piskótát.

Krém:
1 l Hulala habtejszín
2 tk vanília aroma
4 ek Süssina édesítőpor (ízlés szerint)
4 tk fahéj (elhagyható)
25 dkg mascarpone

A krémhez felvertem a habtejszínt, a vanília aromával és az édesítőporral. Majd belekevertem a mascarponét. Kivettem belőle kb. a negyedét, amit félretettem a díszítéshez és a nagyobb részhez hozzáadtam a fahéjat is.

+ kb 3 dl feketekávé
folyékony édesítőszer vagy cukor ízlés szerint
kb. 4-5 tk rumaroma
Tetejére: kakaópor

Az alsó piskótalapot meglocsoltam az ízesített kávéval. Javaslom, hogy ecsettel kenjétek meg, mert nekem nagyon elázott a kanalas megoldástól! Majd megkentem a krém kb. harmadával. Rátettem a középső lapot és megismételtem mindent. A legfelső lapot is ráhelyeztem és bekentem az egész tortát krémmel. Majd megszórtam kakaóporral és kidíszítettem a félretett krémmel.


 





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése