2019. március 19., kedd

KAKAÓS TORTA



Szüleim házassági évfordulójára sütöttem ezt a nagyon finom kakaókrémes tortát.
A receptet Gabriella oldalán találtam és egyszer már csináltam ezzel a krémmel süteményt, csak sima piskótát sütöttem hozzá. Most követtem a receptet és a piskótát is azokkal az arányokkal készítettem el, ahogy Gabriellánál van. Elképesztően finom ez a torta, nagy kedvenc lett nálunk.

Én  2 darab 26 cm átmérőjű 4 tojásos piskótát sütöttem hozzá.
4 tojás
25 g Dia Wellness 1:4 édesítő vagy 80 g kristálycukor
24 g holland kakaópor
56 g rizsliszt

Krém:
6 dl tej
1 tasak (40 g) vaníliás pudingpor
folyékony édesítő vagy 10 dkg kristálycukor

porédesítő vagy 20 dkg porcukor
10 dkg holland kakaópor
30 dkg vaj

Díszítéshez:
kakaópor (ezt én kihagytam, mert anyukám nem szereti a sütin 😃)

A krémhez 1 dl tejben simára kevertem a pudingport egy tálkában. Egy lábasba öntöttem a maradék tejet a folyékony édesítővel és felforraltam. Miután felforrt lehúztam a tűzről és elkevertem benne a pudingot. Majd visszatettem a gázra és folyamatosan kevergetve 1-2 percig forraltam, hogy besűrűsödjön. Ezután a lábast hideg vízbe állítva, kevergetve teljesen kihűtöttem.
A porédesítőt a kakaóporral egy keverőtálba szitáltam, hozzáadtam a vajat és jól kihabosítottam. Végül összekevertem a pudinggal és lefedve betettem a hűtőbe.

A piskótához a tojásokat az édesítővel nagyon habosra felvertem. Majd hozzászitáltam a kakaóval elkevert rizslisztet és óvatosan beleforgattam. Sütőpapíros tortaformába simítottam a tésztát és 160 fokos sütőben tűpróbáig sütöttem. Ezt megismételtem még egyszer. A sütőpapírt lehúzva, rácson hagytam kihűlni a piskótákat.
Majd miután kihűltek, mindkettőt vízszintesen kettévágtam, így lett 4 lapom.

Az egyik lapra rákentem a krém kb. 1/4 részét, rátettem egy másik lapot. Erre jött egy újabb adag krém, lap, krém és az utolsó lap. Majd a maradék krémmel körbekentem a tortát úgy, hogy hagytam belőle a díszítéshez is. Végül habzsákba töltve díszítettem és étcsokit reszeltem a tetejére.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése