2019. március 19., kedd

MOGYORÓKRÉMES ÉS KÓKUSZOS KIFLIK



Tegnap készültek ezek a kiflik, a mascarponés csigák tésztájából. Akik azt már látták a blogomon, azok tudják, hogy áradoztam a tésztáról. Annyit változtattam csak rajta, hogy kihagytam a tápióka keményítőt, de így is ugyanolyan finom lett.
Habkönnyű, foszlós a kiflik tésztája és a mogyorókrémes és a kókuszos töltelék is nagyon passzol hozzá. A kókuszos krémet most készítettem először. Az előző recept mascarponés krémjeit vettem alapul és elképesztően finom lett vele.




16 darab kiflihez

Tészta:
50 dkg Nutri free mix per pane liszt
2,5 dkg friss élesztő vagy 7 g porélesztő 
2 dkg negyedannyi édesítő vagy 8 dkg kristálycukor
csipet só
1 tk cukor
10 dkg olvasztott vaj (vagy margarin)
1 tojás
3 dl langyos tej
1 tk útifűmaghéj por

Töltelék:
Kókuszos:
12,5 dkg mascarpone
1 tojássárgája
édesítő (én Süssina port tettem bele) vagy 2-3 ek porcukor (ízlés szerint!)
1 kk vanília aroma
60 g kókuszreszelék
4 ek tej (ez a krém állagától függ, ha a cukorral készül lehet nem is kell hozzá!)

Mogyorókrémes:
3 nagy ek mogyorókrém

Tetejére:
1 tojás

A lisztet, a sót, az édesítőt és az útifűt összekevertem. A langyos, cukros tejben felfuttattam az élesztőt. Majd beleöntöttem a lisztes keverékbe és beleütöttem a tojást is. Bekapcsoltam a dagasztógépet és amikor már összeállt a tészta, hozzáadtam az olvasztott vajat is. Kb. 5 percig dagasztottam a géppel. Ezután letakarva, meleg helyen kb. 1,5 órát hagytam kelni.


Ez a csiga tésztája volt, de most is ilyen gyönyörűen, habosra megkelt a tészta:





Amíg pihent a tészta, elkészítettem a kókuszos tölteléket. Mindent egy aprítógépbe tettem a tej kivételével és összekevertem. Nekem nem lett elég krémes, ezért tettem hozzá tejet is. Így már kenhető lett. Elég csak, hogy éppen kenhető legyen. Ne legyen folyós!
Miután megkelt tészta két gombócra osztottam. Rizslisztes szilikonlapon kinyújtottam az egyiket
kör alakúra. Ez a lapon a legnagyobb kör volt, 40 cm. Kb. fél centi vastagságú lett a tészta.
Majd rákentem a kókuszos tölteléket és 8 cikkre vágtam fel. (Lehet kisebb kifliket is csinálni, ha 8 helyett 16 darabra vágjuk fel.) Ezután a széles végétől feltekertem úgy, hogy a hajtás alulra kerüljön.




Sütőpapíros tepsibe tettem őket és lekentem felvert tojással.





Ezután mentek a sütőbe 180 fokra és szép barnára megsütöttem őket.





Amíg sült az első adag, elkészítettem a mogyorókrémeseket is.
Ugyanúgy kinyújtottam kör alakúra a tésztát és megkentem a meglangyosított mogyorókrémmel. Felvágtam 8 cikkre és feltekertem.




Sütőpapíros tepsiben ezeket is lekentem tojással.





Végül mentek a sütőbe a kókuszos után. Ezek picit jobban megpirultak. Ez van, ha közben mást is csinál az ember. 😃












Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése