2019. március 29., péntek

KÓKUSZGOLYÓ



Valamilyen kókuszos finomságra vágytunk a napokban, ezért készítettem ezt a kókuszgolyót. Most nem darált kekszből csináltam, hanem piskótát sütöttem rizslisztből és azt morzsoltam össze hozzá.
Mi jobban szeretjük a piskótás változatot, mert a hozzávalók és az ízek jobban összeérnek benne.
A keksztekercset is mindig piskótából készítem. Szerintem próbáljátok ki, nagyon finom!




6 tojásból sütök piskótát hozzá, ebből lesz kb. 40 dkg.
6 tojás
30 g Dia Wellness 1:4 édesítő vagy 120 g cukor
120 g rizsliszt

A tojásokat az édesítővel nagyon habosra felvertem, majd óvatosan beleforgattam az átszitált lisztet. Sütőpapíros gáztepsibe belesimítottam a masszát és 160 fokon megsütöttem. Rácson kihűtöttem, majd kézzel összemorzsoltam a piskótát.

40 dkg piskóta
10 dkg darált dió
3 ek baracklekvár (nálam diabetikus,házi)
ízlés szerint édesítőszer vagy porcukor
4 dkg kakaópor
2-3 tk rumaroma vagy rum
20 dkg margarin
6 ek tej
kb.10 dkg kókuszreszelék

A margarint a tejjel felolvasztottam. A piskótát, a diót, a kakaóport és az édesítőt összekevertem. Hozzáöntöttem a margarinos tejet, a rumaromát és a lekvárt. Majd kézzel összegyúrtam. Kb. 15 percre betettem a hűtőbe a masszát, hogy ne legyen annyira lágy. Ezután kb. diónyi golyókat formáztam belőle és beleforgattam kókuszreszelékbe. Végül pár órára ismét visszatettem a hűtőbe.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése