2019. március 29., péntek

SONKÁS ÉS KOLBÁSZOS MINIKIFLIK



dupla sajtos kiflik receptje alapján sütöttem ezeket a minikifliket és nagyon finomak és puhák lettek. Ez a tészta nagyon bevált, már sokszor sütöttem belőle. Például ezek is abból készültek.





24 darab minikiflihez:
35 dkg Nutri free mix per pane liszt
20 g élesztő
1 dl tej
30 g Rama margarin
175 g natúr joghurt
1 tojás
1,5 tk só
1 mk cukor
1 tk útifűmaghéj por

Töltelék:
csípős kolbász
fekete erdei sonka
reszelt sajt

Tetejére:
reszelt sajt
szezámmag
1 tojás

Az élesztőt a meleg tejben a cukorral felfuttattam. A lisztet, a sót és az útifüvet összekevertem, hozzáadtam az élesztős tejet, a langyos joghurtot és a tojást. Bekapcsoltam a dagasztógépet és amikor már összeállt a tészta, beleöntöttem az olvasztott margarint is.
Pár percig dagasztottam, majd letakarva, meleg helyen hagytam kelni 1,5 órát.
Elég ragacsos lett a tészta, de így a jó, mert kelés közben változik az állaga és könnyű lesz dolgozni vele! És így lesz puha a végeredmény.




Miután megkelt rizslisztes szilikonlapon átgyúrtam a tésztát és 2 gombócra osztottam.
Az egyik gombócot kb. fél cm vastagságú kör alakúra kinyújtottam. 12 cikkre felvágtam, rátettem az apróra vágott kolbászt, majd feltekertem. Sütőpapíros tepsibe tettem a kifliket. Lekentem felvert tojással és megszórtam reszelt sajttal. Majd mentek a 180 fokos előmelegített sütőbe.







Amíg sült az első adag, addig kinyújtottam a másik tésztagombócot is. Ezt is 12 cikkre vágtam fel. Tettem rá reszelt sajtot és sonkát, majd feltekertem. A tepsiben lekentem tojással és megszórtam szezámmaggal. Miután a kolbászos készre sült ez is ment a sütőbe.






Annyira finomak! Vendégváráshoz ideális sós sütik, pogácsa vagy sajtos rúd helyett is készíthetünk ilyet. A tölteléket ízlés szerint variálhatjuk. Tehetünk bele pl.: bacont, sajtkrémet, virslit...stb.




4 megjegyzés:

  1. Most csináltam meg a kifliket Andi ès valòban nagyon-nagyon puhàk! Nagyon szeretem a receptjeidet,mert finomak, igènyesen,gusztusosan vannak elkészítve! Sokat tanulok tőled :-)!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon örülök, hogy tetszenek a receptjeim. Aranyos vagy,köszönöm szépen! Igyekszem mindig új recepteket kitalálni és megosztani veletek továbbra is. :)

      Törlés
  2. Szeretném kérdezni,hogy mennyi ideig sül ki egy adag? Köszönöm

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Pontosan nem tudom megmondani, mert nem néztem az időt. De talán 15-20 perc körül lehetett. Amikor már szép világosbarna, akkor jó. 🙂

      Törlés