2019. március 19., kedd

MADÁRTEJ



Őszintén szólva én nem szeretem a madártejet. De a fiam igen, ezért miatta szoktam csinálni.
Az ő véleménye szerint nagyon finom lett, úgyhogy felteszem ide a receptet.
Én édesítővel készítem, ezért a cukor mennyiségét csak nagyjából írom le, ízlés szerint édesítsétek.

1,5 liter tej
30 g vaníliás pudingpor
4 tojás
1 tk vaníliás xilit vagy vaníliás cukor
2,5 ek folyékony édesítő vagy 5-6 ek cukor (ízlés szerint)
2 ek Süssina por vagy porcukor (ízlés szerint)

A tojásokat szétválasztottam. A fehérjét a por édesítővel kemény habbá felvertem. A sárgáját csomómentesre elkevertem a folyékony édesítővel, a vaníliás cukorral és a pudingporral. A tejet felforraltam és egyszer megfordítva kifőztem benne a habgaluskákat. (Ezt tetszés szerint lehet formázni, kisebbre vagy nagyobbra. Én nem szoktam sokat pepecselni vele, ezek most jó nagyok lettek, nem is nagyon vannak megformázva. 😃) Ha szépen megduzzad, akkor már jó. Ezután kiszedtem belőle a habot egy tányérra.
A pudingos keverékhez adtam egy kevés forró tejet és elkevertem. Majd ezt folytonos kevergetés mellett hozzáöntöttem a többi tejhez. Miután ismét felforrt a pudingos tej, egy perc után el is zártam a gázt. Ezzel el is készült a madártej. Amikor már kissé kihűlt, rátettem a habgaluskát is.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése