2019. november 30., szombat

KÜRTŐSKALÁCS



Már régóta terveztem, hogy sütök kürtőskalácsot. Egyszer régebben már csináltam, de nem sikerült valami jól. Most egy új recepttel próbálkoztam és ez nagyon jó lett. Én cukorba forgattam bele, de édesítővel is meg lehet próbálni. Persze jó lett volna parázs fölött sütni, ezért nem karamellizálódott rá a cukor. De arra nem volt lehetőségem sajnos, viszont így is nagyon finom lett.




Ebből a mennyiségből én 4 nagyot készítettem és a maradék tésztából mini változatot csináltam, amit vaníliakrémmel töltöttem meg. Azt egy másik bejegyzésben fogom megmutatni.

35 dkg Nutri free mix per pane liszt
1 tk útifűmaghéj por
1 tk vaníliás xilit vagy vaníliás cukor
csipet só
2 ek gyümölcscukor vagy 3 ek cukor
fél citrom reszelt héja (kezeletlen!)
2 dl tej
25 g friss Budafoki élesztő
1/2 tk cukor
1 tojás
65 g olvasztott Rama margarin

Forgatáshoz:
kristálycukor
fahéj
vaníliás cukor
kókuszreszelék
darált dió

Kenéshez:
olaj

A lisztet, a sót, a vaníliás xilitet, a gyümölcscukrot, a citromhéjat és az útifűt összekevertem. A langyos, cukros tejben felfuttattam az élesztőt. Majd beleöntöttem a lisztes keverékbe és hozzáadtam tojást is. Bekapcsoltam a dagasztógépet és amikor már összeállt a tészta, hozzáadtam az olvasztott margarint is. Kb. 5 percig dagasztottam a géppel. Ezután letakarva, meleg helyen kb. 1,5 órát hagytam kelni.
Miután megkelt a tészta, rizslisztes deszkán téglalap alakúra kinyújtottam, kb. 1 cm vastagra. 3 cm-es hosszú csíkokra daraboltam fel. Én most papírtörlő hengert tekertem be szilikonos sütőpapírba, amit vékonyan lekentem olajjal. Erre tekertem rá a csíkokat úgy, hogy kissé fedésben legyenek. Majd picit átgörgettem a deszkán, hogy összetapadjanak és még 15 percig pihentettem a tésztát.





Ezután lekentem olajjal és beleforgattam cukorba. Sütőpapíros tepsiben 180 fokon, többször forgatva megsütöttem a őket. 
Miután kész lett, még forrón lehúztam a formáról a kürtőskalácsokat és belehempergettem:
-vaníliás cukorral kevert kristálycukorba
-fahéjjal kevert kristálycukorba
-dióval kevert kristálycukorba
-kókusszal kevert kristálycukorba.








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése