2019. november 30., szombat

TÚRÓKRÉMES CSIGA



Ezeket a túrókrémes csigákat Mascarponés csigák tésztájából sütöttem. Az eredeti receptnél minden lépésről találtok fotókat!
Imádom ezt a tésztát, elképesztően puha és nagyon finom. A túrós változat is brutál jó lett. 😋




Fél adagot készítettem, 9 darab csiga lett.

Tészta:
23 dkg Nutri free mix per pane liszt
2 dkg tápiókakeményítő (KIHAGYHATÓ, lehet az egészet Nutriból is csinálni!)
12,5 g friss élesztő
1 dkg negyedannyi édesítő vagy 4 dkg kristálycukor
csipet só
1/2 tk cukor
5 dkg olvasztott vaj (vagy margarin)
1/2 tojás ( 1 tojást kissé felvertem és a felét öntöttem a tésztába, a maradékkal kentem le a tetejét.)
1,5 dl langyos tej
1/2 tk útifűmaghéj por

Töltelék:
36 dkg tehéntúró
1,5 kezeletlen citrom héja
3 tk vaníliás xilit (vagy vaníliás cukor)
6 ek Süssina édesítőpor (vagy porcukor ízlés szerint)
2-3 ek tejföl (Ne legyen túl híg, de könnyen kenhető!)

Tetejére:
1/2 tojás

A lisztet, a tápiókakeményítőt, a sót, az édesítőt és az útifűt összekevertem. A langyos, cukros tejben felfuttattam az élesztőt. Majd beleöntöttem a lisztes keverékbe és hozzáöntöttem a felvert tojás felét is. Bekapcsoltam a dagasztógépet és amikor már összeállt a tészta, hozzáadtam az olvasztott vajat is. Kb. 5 percig dagasztottam a géppel. Ezután letakarva, meleg helyen kb. 1,5 órát hagytam kelni.
Amíg pihent a tészta, elkészítettem a túrós tölteléket. A túrót áttörtem, hozzáadtam a citromhéjat, az édesítőt, a xilitet és a tejfölt és összekevertem egy kanállal.
A megkelt tésztát rizslisztes deszkán kinyújtottam téglalap alakúra, kb. 27x33 cm-esre. A 27 centinek van csak jelentősége, mert 9 darab 3 cm-es csigára vágtam fel. Megkentem a túrós krémmel, feltekertem és cérnával feldaraboltam.
Két kisméretű sütőpapíros tepsibe sorakoztattam a csigákat és hagytam még 10 percet pihenni. 




Majd lekentem a maradék tojással és betettem a 180 fokos előmelegített sütőbe. Kb. 25-30 perc alatt ilyen gyönyörűen megsült.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése