2019. november 30., szombat

ŐSZIBARACKOS POHÁRKRÉM



Egy hete vendégek voltak nálunk és valamilyen édes süteménnyel szerettem volna készülni. Ehhez a pohárkrémhez Barackos-túrós piskótatekercs adta az ötletet.
A felkockázott piskótát rétegeztem a krémmel. A tetejét tejszínhabbal és barackkal díszítettem.
Isteni finom volt, mindenkinek nagyon ízlett!




Én 13 darabot készítettem, de még így is maradt a piskótából és a krémből is.
Nagyméretű gáztepsihez:
6 tojás
30 g Dia Wellness 1:4 édesítő vagy 120 g cukor
60 g Nutri free mix per dolci liszt
60 g rizsliszt

A tojásokat az édesítővel nagyon habosra felvertem, majd óvatosan beleforgattam az átszitált liszteket. Sütőpapíros tepsibe belesimítottam a masszát és 160 fokon megsütöttem. Amikor kész lett, a sütőpapírt lehúztam róla és hagytam kihűlni.

Krém:
450 g tehéntúró
4 dl Hulala habtejszín
1 tasak Dr Oetker zselatin fix
1 nagy doboz őszibarack befőtt (820g)
Süssina édesítőpor vagy porcukor ízlés szerint
2 tk vanília aroma

A túrót krumplinyomón áttörtem. A tejszínhabot felvertem az édesítővel és a zselatinnal, de nem túl keményre, hogy kenhető legyen. Keveset eltettem a díszítéshez. Majd a kettőt összeforgattam és hozzáadtam az aromát. A barackot apró kockákra vágtam fel, ebből is félretettem egy keveset a díszítéshez. Végül a felkockázott barackot is a krémbe kevertem.

A kihűlt piskótát felkockáztam és a poharakba rétegeztem a krémmel. A tetejét tejszínhabbal és barackkal díszítettem.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése