2019. november 30., szombat

MINI KÜRTŐSKALÁCS VANÍLIAKRÉMMEL



Ahogy ígértem, mutatom a vaníliakrémes mini kürtőst is. Ezeket folpack vagy alufólia papírgurigára tekertem, miután szilikonos sütőpapírral vontam be őket.
A tészta recept ugyanaz, mint a nagy változatnál.




35 dkg Nutri free mix per pane liszt
1 tk útifűmaghéj por
1 tk vaníliás xilit vagy vaníliás cukor
csipet só
2 ek gyümölcscukor vagy 3 ek cukor
fél citrom reszelt héja (kezeletlen!)
2 dl tej
25 g friss Budafoki élesztő
1/2 tk cukor
1 tojás
65 g olvasztott Rama margarin

Forgatáshoz:
kristálycukor
vaníliás cukor

Kenéshez:
olaj

Krém:
1 zacskó főzés nélküli Panna vaníliás pudingpor
2 ek tejszínhab

A lisztet, a sót, a vaníliás xilitet, a gyümölcscukrot, a citromhéjat és az útifűt összekevertem. A langyos, cukros tejben felfuttattam az élesztőt. Majd beleöntöttem a lisztes keverékbe és hozzáadtam tojást is. Bekapcsoltam a dagasztógépet és amikor már összeállt a tészta, hozzáadtam az olvasztott margarint is. Kb. 5 percig dagasztottam a géppel. Ezután letakarva, meleg helyen kb. 1,5 órát hagytam kelni.
Miután megkelt a tészta, rizslisztes deszkán téglalap alakúra kinyújtottam, kb. 1 cm vastagra. 3 cm-es hosszú csíkokra daraboltam fel. Én most papírtörlő hengert tekertem be szilikonos sütőpapírba, amit vékonyan lekentem olajjal. Erre tekertem rá a csíkokat úgy, hogy kissé fedésben legyenek. Majd picit átgörgettem a deszkán, hogy összetapadjanak és még 15 percig pihentettem a tésztát.
Ezután lekentem olajjal és beleforgattam vaníliás cukorral elkevert kristálycukorba. Sütőpapíros tepsiben 180 fokon, többször forgatva megsütöttem a őket.
Miután kész lett, még forrón lehúztam a formáról a kürtőskalácsokat. Megvártam, hogy teljesen kihűljön és ezután töltöttem meg -habzsák segítségével- vaníliakrémmel.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése