2019. november 2., szombat

BURGONYÁS LÁNGOS



Egy újabb lángos receptet hoztam ma nektek. Már többfélét találhattok a blogomon, ezeket ITT megnézhetitek.
Ehhez a lángoshoz most a Krumplifánk tésztáját vettem alapul. De módosítottam rajta: kevesebb krumplit tettem bele és több tejet, ahogy egy jó puha lángos tésztához illik. Elképesztően finom lett a végeredmény!





25 dkg Nutri free mix per pane liszt
25 dkg Schär mix B liszt
30 dkg főtt, áttört krumpli
1 tojás
4 dl langyos tej
1 mk cukor
35 g friss Budafoki élesztő
1 csapott ek só

+olaj a sütéshez

A tejben a cukorral felfuttattam az élesztőt. A liszteket elkevertem a sóval és a langyosra hűlt krumplival. Majd beleöntöttem az élesztős tejet és a tojást is. Dagasztógéppel kidolgoztam a tésztát, ami elég lágy lett, de így a jó. Majd letakarva 1 órát hagytam kelni.
Miután megkelt a tészta, olajos kézzel gombócokat formáztam és óvatosan ellapogattam. Majd forró olajban kisütöttem a lángosok mindkét oldalát.









2 megjegyzés:

  1. Szia!Nekem a recept szerinti(4 dl) tejmennyiséggel elég masszív volt a tészta. A leírás szerint lágy tésztát kellene, hogy kapjunk. Én még 1 dl tejet tettem hozzá.Szépen megkelt,nagyon lágy lett kelesztés után, olajozott kézzel nem is tudtam kilapogatni, mert szanaszét szakadt.Végül lisztezett felületen, lisztezett kézzel lapogattam.Hát vért izzadtam, amikor átemeltem az olajba,szakadt. Nem egyszerű. Végül sikerült. Nem tudom, arra van-e valami trükk, hogyan kell átrakni a tésztát az olaba anélkül-hogy ne szakadjon szanaszét féluton.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A receptben lévő két liszttel csináltad ugyanolyan arányban?
      Ha igen, akkor nem tudom,hogy miért lett kemény a tészta.
      Én kis darabokat szoktam olajos kézzel kivenni a tésztából és óvatosan ellapogatom a két tenyeremben. Nem lesz vékony a tészta. Sosem használok lisztet hozzá.

      Törlés