2017. január 2., hétfő

ALMÁS KALÁCS



Ez az édes változat a mai új receptemhez,almás kalács lett belőle. Nagyon-nagyon finom lett!
Az alaprecept ugyanaz,csak kevesebb só került bele és ment hozzá 3 ek gyümölcscukor is.



25 dkg Glutenix Alba-mix liszt
50 g olvasztott vaj vagy margarin
2,5 dl meleg tej
1 mk cukor
3 ek gyümölcscukor vagy cukor
1 tk vaníliás fruktóz vagy vaníliás cukor
csipet só
20 g friss Budafoki élesztő
1 tk Naturbit Psyllium rost őrlemény (útifűmaghéj liszt)

Töltelék:
6 nagyobb alma
1,5 dl víz
3 ek folyékony Süssina édesítő (vagy 3 ek cukor)
0,5 dl víz+1 cs vaníliapuding
20 g vaj vagy margarin
1/2 tk fahéj

Tetejére:1 tojás

A meleg,de nem forró tejben 1 mk cukorral felfuttattam az élesztőt. A lisztet elkevertem a csipet sóval,a gyümölcscukorral,a vaníliás fruktózzal és a útifűvel. Majd hozzáadtam a felfutott élesztőt és az olvasztott vajat. Géppel alaposan kidolgoztam a tésztát. Ezután letakartam és meleg helyen a duplájára kelesztettem.
Ilyen volt kelesztés előtt:



Amíg a tészta kelt,elkészítettem a tölteléket. 
A megpucolt és apró kockára vágott almát beletettem egy lábosba. Ráöntöttem a vizet és az édesítőt. Miután 2-3 percig rotyogott,hozzáadtam a kikevert pudingot és besűrítettem vele az almát.
Levettem a tűzről és belekevertem a margarint és megszórtam fahéjjal. Ezután hagytam kihűlni!

A tésztát rizslisztes szilikonlapon kinyújtottam,rásimítottam az almás tölteléket,majd két oldalról picit behajtottam és feltekertem. Margarinnal kikent formába tettem,az alján sütőpapírral.





Lekentem felvert tojással és 180 fokon megsütöttem.







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése