2017. január 16., hétfő

FÜSTÖLT SAJTOS-BURGONYÁS POGÁCSA



Hétvégén sütöttem ezt a nagyon finom burgonyás pogácsát. Ez a recept már fenn van a blogon,de most nem Bezgluten lisztet használtam,hanem Nutri free mix per pane lisztet. És a tetejét megszórtam reszelt füstölt sajttal. Nagyon-nagyon finom lett és a sajt feldobja a pogit,plusz ízt adva neki!








25 dkg Nutri free mix per pane liszt
12,5 dkg főtt,áttört burgonya
12,5 dkg puha margarin
1 tojás
1 ek tejföl (ha nem állna össze,még egy keveset tegyünk bele)
2 tk só (ízlés szerint)
12 g friss Budafoki élesztő
1 dl kézmeleg tej
1 mk cukor

Kenéshez: 1 tojás sárgája elkeverve fél dl tejjel
Tetejére:1 tojás
              reszelt füstölt sajt


A meleg tejben,1 mk cukorral felfuttattam az élesztőt. A lisztet elkevertem a sóval,majd hozzáöntöttem az élesztős tejet és a többi hozzávalót. Géppel összedagasztottam a tésztát,elég lágy lett,de így a jó. Kb.1 órát hagytam kelni,letakarva. Majd rizslisztes deszkán átgyúrtam,amíg már nem ragadt. Kinyújtottam 1 cm vastagra és lekentem a tojásos tejjel.
Harmadolva hajtogattam 2x. Pihentettem 10 percet letakarva,majd megismételtem a nyújtást,kenést és hajtogatást. Ismét 10 percet pihent a tészta. Kinyújtottam kb. 2 cm vastagra,késsel bevagdostam,majd felvert tojással lekentem a tetejét és megszórtam reszelt sajttal. Ezután kiszaggattam. Sütőpapíros tepsibe sorakoztattam a pogikat és 180 fokon megsütöttem.














Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése