2017. január 25., szerda

GESZTENYÉS CSIGA



Kipróbáltam egy új kelt tészta receptet és nagyon jól sikerült. Gesztenyés csigához használtam fel és nagyon finom lett. Puha és laza a tésztája,az íze pedig fantasztikusan finom! Természetesen a már megszokott gesztenyés tölteléket használtam hozzá,ami mindig tökéletes.



17 darab lett belőle
35 dkg Nutri free mix per pane liszt
240 ml meleg tej (ne legyen forró!)
1,5 tk útifűmaghéj (por)
50 g gyümölcscukor vagy 60 g cukor
1 tojás sárgája
50 g Rama margarin
20 g friss élesztő

Gesztenyekrém:
1,5 dl tej
folyékony édesítőszer (vagy cukor)
1,5 púpozott ek rizsdara
25 dkg gesztenyemassza (cukormentes)
3-4 tk rumaroma (ízlés szerint)
1 tk vaníliás fruktóz (vagy vaníliás cukor)

Tetejére:1 tojás sárgája
1 ek tejjel elkeverve


Az élesztőt felfuttattam a langyos tejben 1 mk cukorral. A száraz hozzávalókat elkevertem a dagasztógép táljában. Majd hozzáadtam az élesztős tejet,a tojássárgáját és elkezdtem géppel dagasztani. Amikor már összeállt,hozzáadtam az olvasztott margarint és alaposan kidolgoztam a tésztát. Letakarva,meleg helyen kb.1 órát hagytam kelni.





Ezalatt megcsináltam a gesztenyekrémet. A tejet,az édesítőt és a rizsdarát egy lábosba tettem és tejbegríz állagúra megfőztem. Amikor langyosra hűlt hozzáadtam a gesztenyemasszát,a rumaromát,a vaníliás fruktózt és alaposan kikevertem a krémet.
Miután megkelt téglalap alakúra kinyújtottam (40x30cm) és rákentem a kikevert tölteléket.





Majd feltekertem és cérnával felszeleteltem. Sütőpapíros tepsibe tettem a csigákat és lekentem a tejjel elkevert tojássárgájával.






180 fokos előmelegített sütőben megsütöttem.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése