2017. január 9., hétfő

FÁNK



A farsangi időszak kezdetével,szokás ismét fánkot sütni. Én februárban sütök,de most előbbre hoztam a készítését. Nagyon finom,könnyű állagú tésztát tudtam dagasztani. Persze mi másból,mint Nutri free mix per pane lisztből. Nagyon könnyű volt vele dolgozni.
Sajnos szalag nem lett rajta,de nagyon szép lett és fantasztikusan finom.





400 g Nutri free mix per pane liszt
1 tk útifűmaghéj liszt
2 dl langyos tej
1 mk cukor
40 g friss élesztő
80 g margarin
2 tk rumaroma
4 tojássárgája
2 púpozott ek gyümölcscukor (vagy 3 ek cukor)


A langyos tejben,1 mk cukorral felfuttattam az élesztőt. A száraz hozzávalókat elkevertem,majd hozzáöntöttem az élesztős tejet,a rumaromát és a tojásokat.Géppel el kezdtem dagasztani és amikor már összeállt,hozzáadtam az olvasztott margarint. Kb. 5 percig dagasztottam a géppel. Majd letakarva,meleg helyen 45 percig hagytam kelni.


Kelesztés előtt és utána:

 




Rizslisztes szilikonlapon kb.2 centisre kinyújtottam és kiszaggattam. Egy ujjal középen benyomtam a fánkokat.




Amíg az olaj felmelegedett,letakarva pihentettem a fánkokat. Majd kisütöttem őket.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése