2017. január 11., szerda

BOLOGNAI SZÓSZOS CSIGA ORGRAN PIZZAPORBÓL



Ismét  az Orgran gluténmentes pizza és torta multimix port használtam. Most kelt tésztát készítettem belőle,bolognai szószos csigát. Nagyon jól szerepelt ismét a por. Nagyon finom,puha csigák lettek belőle.
A szokásos sós csiga receptemet használtam hozzá,csak a lisztet cseréltem le. A folyadék mennyisége sok lett,ezért még 30 gramm pizzaport hozzá kellett gyúrnom,mert nagyon lágy volt a tészta.
A receptben már a javított változatot írtam le!






28 dkg Orgran pizzapor
125 ml meleg tej (ne legyen forró!)
20 g friss élesztő
1 mk cukor
1 tk só (csapott)
1 tojás
0,5 dl olaj

Töltelék:bolognai szósz
A receptet itt megtaláljátok,persze ennek csak egy kis része kell a csigához.

Tetejére:reszelt sajt

Az élesztőt felfuttattam a meleg,cukros tejben. A dagasztótálban elkevertem a száraz hozzávalókat,majd hozzáadtam a felfuttatott élesztőt,a tojást és az olajat. Géppel alaposan összedagasztottam. Ezután kb.30 percig meleg helyen hagytam kelni a tésztát. Nagyon hamar megkelt.

A tészta kelesztés előtt és után:




Miután megkelt vékony téglalap alakúra kinyújtottam és megkentem bolognai szósszal.




Majd feltekertem és cérnával felvágtam. Sütőpapíros tepsibe tettem a csigákat és megszórtam reszelt sajttal.





180 fokos sütőben megsütöttem.
Nagyon jó szerkezetű,lyukacsos lett a tészta. A képeken remélem látszik.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése