2016. október 12., szerda

ALMÁS PITE NUTRI FREE MIX PER DOLCI LISZTBŐL



A múltkori almás pitének akkora sikere volt,hogy ismét sütnöm kellett. Most Nutri free mix per dolci lisztet használtam,kevesebb édesítőt tettem bele és 1 ek tejfölt is gyúrtam a tésztába. Nagyon finom lett,picit omlósabb,mint a másik tésztája,de szerintem ez finomabb lett.




Először a tölteléket készítettem el,mert annak ki kell hűlnie.

6 nagyobb alma
1/2 citrom leve
1,5 dl víz
2 ek folyékony Süssina édesítő (vagy 3 ek cukor)
0,5 dl víz+1 cs vaníliapuding
20 g margarin
1/2 tk fahéj

A megpucolt és apró kockára vágott almát beletettem egy lábosba. Ráöntöttem a citrom levét,a vizet és az édesítőt. Miután 2-3 percig rotyogott,hozzáadtam a kikevert pudingot és besűrítettem vele az almát.
Levettem a tűzről és belekevertem a margarint és megszórtam fahéjjal. Ezután hagytam kihűlni!




Tészta:
30 dkg Nutri free mix per dolci liszt
10 g Süssina por (vagy 60 g cukor)
1 tk vaníliás fruktóz (vagy vaníliás cukor)
16 dkg margarin
1 tojás
1 ek tejföl
1 csipet só

Tetejére:
1 tojás



A lisztet elkevertem az édesítővel,a sóval és a vaníliás fruktózzal. Majd belemorzsoltam a margarint és hozzáadtam a tojást és a tejfölt. Alaposan összegyúrtam a tésztát. Ezután rizslisztes szilikonlapon vékonyra kinyújtottam,majd átemeltem a pite formába. Óvatosan belenyomkodtam és levágtam a felesleget a széléről. Rákanalaztam a kihűlt tölteléket és elegyengettem rajta..A maradék tésztából csíkokat vágtam ki,ezekkel rácsoztam be a tetejét.Kis szívekkel és virágokkal töltöttem ki a lyukakat. Lekentem felvert tojással és 170 fokon megsütöttem, kb 30-35 perc alatt.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése