2016. október 2., vasárnap

CSAVART KALÁCS



Egy kedves ismerősömtől, Vízler-Bokréta Veronikától van ez a recept. Eredetileg kuglóf formában készítette,én kalácsformában csináltam. Nagyon-nagyon finom,a legjobb kalács,amit eddig sütöttem!




30x13 cm-es forma
30 dkg Nutri free mix per pane liszt (csináltam már Bezgluten kenyérlisztből is,azzal is jó)
240 ml meleg tej (nem forró!)
1 mk cukor
17 g friss Budafoki élesztő
1,5 tk útifűmaghéjliszt
50 g fruktóz vagy cukor ízlés szerint
1,5 tk kókuszolaj
2 tojássárgája (kisebb)
kevés reszelt citromhéj
1,5 ek kakópor
Tetejére:1 tojás

Az élesztőt felfuttattam a tejben 1 mk cukorral. A lisztet elkevertem a dagasztógép táljában az útifűvel,a fruktózzal és a citromhéjjal. Hozzáadtam az élesztős tejet,a tojások sárgáját és elindítottam a gépet. Amikor már összeállt a tészta,hozzáadtam a kókuszolajat is és tovább dagasztottam. Kettévettem a tésztát és az egyikbe beledolgoztam a kakaóport és 1 ek vizet. A két gombócot kókuszolajos szilikonlapon hengerré formáltam,majd a kettőt összecsavartam. A forma aljába sütőpapírt tettem,oldalait beolajoztam. Kb.1 órát hagytam kelni,letakarva meleg helyen. Majd lekentem felvert tojással és 180 fokon megsütöttem.








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése