2016. október 8., szombat

MÁKOS ZSERBÓ



Ez a zserbó még tavaly Karácsonykor készült nálunk. Hagyományosan,mindig diósat szoktam sütni,de most váltottam mákra. Nagy kedvenc lett,jobban ízlett a fiamnak,mint a diós!



25 dkg Schar mix b vagy Mester süteményliszt (ez most Mester liszttel készült,de előtte Schar lisztet használtam)
30 g gyümölcscukor vagy cukor
19 dkg Rama margarin
2 ek tejföl
1 tojás
12 g élesztő

Töltelék:
házi diabetikus sárgabaracklekvár
kb.10-15dkg darált mák
Süssina édesítőpor

Tetejére:
Dr Oetker ét tortabevonó

A lisztet elkevertem a gyümölcscukorral,majd elmorzsoltam benne a margarint és az élesztőt. Beletettem a tojást és a tejfölt,azután összegyúrtam. 4 gombócra osztottam és 25 percet pihentettem,letakarva. Rizslisztes lapon kinyújtottam egy gombócot,tepsi nagyságúra. Belefektettem a tepsibe,megkentem házi diabetikus sárgabaracklekvárral. Megszórtam édesítővel elkevert mákkal. Erre jött egy újabb kinyújtott lap,lekvár,mák és így tovább. Majd befedtem az utolsó lappal. Nem kell lekenni semmivel a tetejét. 180 fokon megsütöttem.
Miután kihűlt,olvasztott csokival bevontam a tetejét.








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése