2016. október 13., csütörtök

CSÍKOS MINIKIFLIK LEKVÁRRAL TÖLTVE



Régóta szerettem volna kipróbálni a csíkos kiflit,most végre rászántam magam. A jól bevált túrós kiflim tésztáját használtam és ismét bevált. Nagyon jó ez a tészta,könnyű dolgozni vele és nagyon finom. Dupla adagot készítettem és a felébe kakaóport kevertem.




26 g friss élesztő
1 tk cukor
340 ml langyos tej
380 g Nutri free mix per pane
20 g tápiókakeményítő
100 g Glutenix foszlós kalács lisztkeverék
1 tk útifűmaghéj (por változata)
6 ek gyümölcscukor (vagy 6 ek cukor)
100 g margarin
+ az egyik felébe 1 ek kakaópor és 1 ek tej
+a tetejére 1 tojás
Töltelék:házi diabetikus sárgabarack-,őszibarack- és meggylekvár


Az élesztőt felfuttattam a langyos tejben 1 tk cukorral. A száraz hozzávalókat elkevertem a dagasztógép táljában. Majd hozzáadtam az élesztős tejet és elkezdtem géppel dagasztani. Amikor már összeállt,hozzáadtam az olvasztott margarint és alaposan kidolgoztam a tésztát. Az egyik felébe beledolgoztam az 1 ek kakaóport és 1 ek tejet. Letakarva,meleg helyen kb.1 órát hagytam kelni.
Miután megkelt mindkét tésztát 4 gombócra osztottam,így összesen 8 gombócom lett. Kör alakúra nyújtottam a tésztát és egy kakaósra ráfektettem egy simát. Ebből csináltam kettőt és kettő olyat,ahol a sima tészta került kívülre. Pizzavágóval 8 részre vágtam fel. Minden cikk széles végére egy teáskanál lekvárt raktam,majd feltekertem a kifliket. Sütőpapíros tepsibe tettem őket és lekentem felvert tojással. Előmelegített 180 fokos sütőben megsütöttem.








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése