2016. október 2., vasárnap

BURGONYÁS POGÁCSA



Tegnap nagyon finom burgonyás pogácsát sütöttem. Eddig ez a legjobb változat és még másnap is puha,nem száraz. Egy búzás receptemet alakítottam át gluténmentesre.




25 dkg Bezgluten kenyérliszt
12,5 dkg főtt,áttört burgonya
12,5 dkg puha margarin
1 tojás
1 ek tejföl
2 tk só (ízlés szerint)
12 g friss Budafoki élesztő
1 dl kézmeleg tej
1 mk cukor

Kenéshez: 1 tojás elkeverve fél dl tejjel
Tetejére:1 tojás




A meleg tejben,1 mk cukorral felfuttattam az élesztőt. A lisztet elkevertem a sóval,majd hozzáöntöttem az élesztős tejet és a többi hozzávalót. Géppel összedagasztottam a tésztát,elég lágy lett,de így a jó. Fél órát hagytam kelni,letakarva. Majd rizslisztes deszkán átgyúrtam,amíg már nem ragadt. Kinyújtottam 1 cm vastagra és lekentem a tojásos tejjel. Harmadolva hajtogattam 2x. Pihentettem 10 percet letakarva,majd megismételtem a nyújtást,kenést és hajtogatást. Ismét 10 percet pihent a tészta. Kinyújtottam kb. 2 cm vastagra,késsel bevagdostam,majd kiszaggattam. Kézzel megsodortam,hogy magasabbak legyenek. Sütőpapíros tepsibe sorakoztattam a pogikat és felvert tojással lekentem a tetejüket. Majd 180 fokon megsütöttem.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése