2017. május 12., péntek

BAGETT NATIVA FOOD KENYÉRLISZTBŐL



Ez az igazi BAGETT,így csupa nagybetűvel!!! Az íze,az illata és az állaga is tökéletes!
Na de kezdem az elején. Lehetőségem volt kipróbálni egy új termékcsaládot,azon belül is a Nativa food MIX AL TEFF PANE, PIZZA, FOCACCIA gluténmentes kenyérlisztet. Köszönöm szépen Franco Tolomionak!
Ez a liszt az:


Összetevői: gluténmentes búzakeményítő, teff liszt 10%, burgonya és rizskeményítő, dextróz, guargumi, útifűmaghéj liszt, E464

A teff lisztnek több jó tulajdonsága is van: (forrás:Gluténérzékeny.hu)
  • Teljes őrlésű lisztje korpában és csírában gazdag, ezáltal kedvezően befolyásolja az emésztőrendszer működését.
  • A többi gabonaféléhez képest kiemelkedő a kálciumtartalma (180 mg/100 g).
  • Ásványi anyagok közül jó forrása továbbá a vasnak, foszfornak és a cinknek is.
  • Vitaminok közül a többi gabonaféléhez hasonlóan jó B-vitamin forrás.

A bagett készítéséhez tulajdonképpen a dobozon lévő receptet követtem,pici módosítással.

30 dkg Nativa food MIX AL TEFF PANE, PIZZA, FOCACCIA gluténmentes kenyérliszt
2,3 dl kézmeleg víz
1 mk cukor
1 tk só
10 g friss Budafoki élesztő
3 ek olaj

Kenéshez:olaj

A vízben a cukorral felfuttattam az élesztőt. A lisztet elkevertem a sóval,majd hozzáadtam az élesztős vizet. Bekapcsoltam a dagasztógépet és amikor már összeállt a tészta,hozzáadtam az olajat is és kidolgoztam a tésztát.


Ezután két felé osztottam és rizslisztes lapon bagett formára alakítottam mindkettőt.
A tészta ragacsos,de kevés rizsliszttel már könnyen formázható. Sütőpapíros bagett sütőlemezre tettem őket.




Pengével bevagdostam és lekentem olajjal.


50 fokos sütőben 40 percet kelesztettem. Szerintem a 30 perc is elég lett volna!



Majd lekentem újra olajjal és visszatoltam a 180 fokra feltekert sütőbe. Pontosan 50 percig sütöttem,de ez sütőnként változhat.
Ropogós a héja és mennyei az íze!!!










Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése