2017. május 10., szerda

SAJTOS-BACONÖS POGÁCSA NUTRI FREE MIX PER PANE LISZTBŐL




Tegnap sütöttem ezt a fantasztikusan finom pogácsát. Puha,könnyű és légies a tésztája! A bacon pedig nagyon jó ízt ad neki.
A recept Bettitől származik,én egy kicsit átalakítottam a tésztát.




30 dkg Nutri free mix per pane liszt
1 tk útifűmaghéj (a liszt változata)
2 csapott tk só
1 mk cukor
fél dl tej
15 g friss Budafoki élesztő
12,5 dkg puha Rama margarin
6 ek tejföl (a tészta állagától függően kanalanként adagoljuk!)
1 tojás
10 dkg pirított bacon

Tetejére:
1 tojás
reszelt sajt


A lisztet elkevertem a sóval és az útifűvel. A langyos tejben 1 mk cukorral felfuttattam az élesztőt.
Majd hozzáöntöttem a lisztes keverékhez. Beletettem a margarint,a tejfölt és a tojást is és géppel összedagasztottam a tésztát. Én kanalanként adagoltam hozzá a tejfölt,így lett 6 ek. A tészta elég ragacsos lett,de így a jó,mert kelés közben változik a szerkezete és könnyű lesz dolgozni vele.
Miután a gép összeállította a tésztát,belekevertem a pirított bacont is és nedves kézzel gombócot formáztam belőle.
1,5 órát hagytam meleg helyen,letakarva kelni.
Kelesztés előtt:

 És utána:


Rizslisztes deszkán átgyúrtam és kinyújtottam kb. 1,5 cm vastagra,majd félbehajtottam. Ismét kinyújtottam,majd hajtottam,mindezt 4x ismételve.
Utolsó nyújtásnál 2 cm vastagra hagytam. A tetejét késsel bevagdostam.



Majd pogácsa szaggatóval kiszaggattam és a kezemmel megsodortam,hogy magasabb legyen.
Sütőpapíros tepsiben lekentem felvert tojással és megszórtam sajttal. Pár darabra nem szórtam sajtot.





180 fokos sütőben aranybarnára megsütöttem.
Nagyon-nagyon finom lett!!!











Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése