2017. május 19., péntek

PIROG BOLOGNAI HÚSOS TÖLTELÉKKEL



Ma kipróbáltam egy újabb receptet a listámról,pirogot sütöttem. Nagyon-nagyon finom lett!!!
Puha tésztában fűszeres húsos töltelék,egyszerűen fantasztikus! És egyáltalán nem olajos a tészta és nem nehezíti el az olajban sütés.

A pirog  egy orosz ételféleség, amely kelt tésztából készül különféle töltelékkel. Neve valószínűleg a pir, lakoma szóból ered. A kelt tésztát készíthetik édesen vagy sósan, a tölteléktől függően. Ha sós tésztát készítenek, a töltelék lehet szinte bármilyen zöldség (káposzta,gomba,burgonya) vagy hús, az édes tésztába pedig általában gyümölcsfélék (málna,szeder,eper,ribizli,alma,barack stb.) kerülnek. Ezután a töltött tésztákat megkenik tojássárgájával, és vagy forró olajban vagy sütőben sütik.
(Forrás:Wikipédia)

Az én receptem Limarától van. Mindent úgy csináltam,ahogy a receptben szerepel,csak a lisztet cseréltem Schar mix b lisztre. Nálam a töltelék bolognai+sajt.




15 darab lett belőle
25 dkg Schar mix b liszt
1 csapott tk só
1 tojás sárgája
25 g olvasztott Rama margarin
1 dl víz+ 1/2 dl tej
1 mk cukor
10 g friss Budafoki élesztő

Töltelék:bolognai hús
              reszelt sajt

A langyos tej+víz keverékében 1 mk cukorral felfuttattam az élesztőt. A lisztet elkevertem a sóval,majd hozzáadtam az élesztős keveréket és a tojás sárgáját. Géppel összeállítottam,majd az olvasztott margarint is hozzáadva kidagasztottam. Letakarva 1 órát hagytam kelni.




Miután megkelt vékonyra,kb 3 mm-esre nyújtottam a tésztát és 10x10 cm-es négyzetekre vágtam fel.
Ráhalmoztam a tölteléket,ami ne legyen forró! Hagyjuk,hogy langyosra kihűljön. Nekem nem kellett várnom,mert a hűtőből vettem ki,az előző nap elkészített bolognait. Majd a tésztát két oldalról picit behajtva feltekertem.
Nekem kicsit sok lett a töltelék,nehezen boldogultam vele. Fontos,hogy jól összecsípjük a széleket,különbön szétnyílik az olajban!





Egy serpenyőben két ujjnyi mennyiségű olajat forrósítottam fel és 4 darabonként kisütöttem a pirogokat. Sütés közben forgatni kell és először a tetejével lefelé tettem az olajba őket.
Pár perc alatt megsülnek.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése